19 maj 2009

Fotolinjen for life


Ja, kära go vänner. Nu är det definitivt över.
Fotolinjen 08/09. I fredags blomstrade vi och sprang ut från skolan i Hemse.
Min arma hjärna har ännu inte fattat att det är slut. Det var så mycket man inte hann med på dessa 33 veckor.
Flera ur klassen bröt ihop under avskeden.

Lightroom trivs inte på min stenåldersmaskin till PC, så ni får nöja er med ovanstående bild från avslutningsdagen.

Att sakna:

Utflykter
Oändliga söndagsfrukostar
Datasalsumgänge
Katarinakommentarer
Pajer - de som inte var citronspäckade
Ica-promenader
Fika
Bloggande
Korridorsfester

Några nämnda, ingen glömd.

Vi har vaknat upp i Hemse för sista gången.
Under helgen var det antagningsdagar för nya Fotolinjen på skolan, där 54 potentiella elever sattes på prov.
Snart hörs nya röster i Annexet. Snart ska nya händer famla i mörkrummet.

I dag tog jag en sista fika med Erika, som dröjt sig kvar på skolan efter antagningshelgen. Vi åt glass och tog en tur på stan i regnet. De tusen kramar vi utbytte i fredags var betydligt svårare än den idag.
I skrivande stund är ön nästan helt tömd på fotoelever. Snart är det bara jag och Sofie som traskar runt på den här stenhögen till ö.

Sad, sad.
Ett ljus på himlen är i alla fall den återträff som vi har spikat till den 25 juli då klassen ska leta sig upp mot Norrlandsskogarna och Härnösand, där Erika bjuder på galej.

I övrigt får man säga att:
Filmen är utdragen.
Nu börjar livet.

4 kommentarer:

Elin sa...

åh dennis!
fina ord från en fin kille. Men du, vi finns här ändå! I alla fall jag. Mig blir du inte av med! =)

Kramar från skåneland!

db sa...

Fint skrivet DeePee, vilket avslut =)
Det stämmer ju verkligen, hoppas jag, för hela klassen =)

Hoppas allt är bra med dig och sofie på ön!
/DB

Annika Jeppsson sa...

Dennis, jag saknar dig!!!!!! Du är så underbar.... Men kommer du ju till Stockholm. =)Kram Ankan

Internet-Cliff sa...

Fina ord Denishua =)